Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 20 kwietnia 2011

Grzyby jak ryby

Lubię przeglądać czasopisma z przepisami kulinarnymi i właśnie w jednym z nich ("Przyślij przepis") znalazłam przepis na "grzyby jak ryby". Już tytuł mnie za intrygował. Przeczytałam i pomyślałam, że to musi być dobre i trzeba to wypróbować. Kilka dni później zakupiłam śliczniusie pieczarki i do dzieła... A tu pech. Gdzie ten przepis , w której gazecie. Nie ma. Już mi ręce opadły, no trudno będzie sos pieczarkowy na obiad. I nagle jak w "Pomysłowym Dobromirze": od czego jest internet? I znalazłam, zrobiłam i polecam z całą odpowiedzialnością. PLACE LIZAĆ! PYCHOTA!





GRZYBY JAK RYBY




1 kg pieczarek średniej wielkości


3 średnie cebule


3 ogórki konserwowe


2 jajka


łyżka przyprawy typu wegeta (czerwona)


bułka tarta


sól,pieprz


olej do smażenia



zalewa:



12 łyżek octu6 łyżek cukru


6 łyżek łagodnego keczupu


słoiczek koncentratu pomidorowego(200g)


łyżka soli


kilka ziaren pieprzu


kilka ziaren ziela angielskiego


2-3 listki laurowe



Z pieczarek odciąć nóżki.Jajka roztrzepać z czerwona przyprawą.Ogórki pokroić w plastry,tak samo cebulę.Kapelusze pieczarek maczać ze wszystkich stron w jajkach i panierować w bułce.Smażyć na rumiano z obu stron.Na zalewę zagotować 4 szklanki wody z przyprawami.Usmażone grzyby układać warstwami 1 warstwa-grzyby 2-plastry cebuli 3-plastry ogórka powtórzyć warstwy.Zalać gorącą zalewą po wystygnięciu wstawić do lodówki.Wspaniała przystawka najlepsza następnego dnia po przyrządzeniu.

2 komentarze: