Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 6 listopada 2014

606. Śledzie z pieczarkami

Dzisiaj będzie kulinarnie. w pewnej gazecie kulinarnej znalazłam przepis na śledzie z pieczarkami. przeczytałam składniki i pomyślałam, że to nie może źle smakować. A ze jestem śledziożerna to poszłam do sklepu i zakupiłam odpowiednie produkty. Wyszły tak pyszne, że "rzutem na taśmę" zrobiłam zdjęcie ostatniej porcji.


Przepis na śledzie z pieczarkami:
- 500g śledzi
- 3 cebule
- 300g pieczarek
- 1 mały słoik przecieru pomidorowego
- olej do smażenia
- 1 łyżeczka mielonej papryki
- cukier
- sól
- pieprz
- 1 łyżka octu

Śledzie namoczyć a następnie pokroić na mniejsze kawałki. Cebulę obrać i posiekać w piórka. Pieczarki oczyścić, pokroić w plasterki.
Na patelni rozgrzać olej i podsmażyć na nim cebulę oraz pieczarki. Do składników dodać przecier pomidorowy. Dobrze wymieszać i przyprawić do smaku papryką, solą, pieprzem, cukrem i octem. Sos zostawić do ostygnięcia.
Śledzie wymieszać z sosem pomidorowy. Całość wsadzić na kilka godzin do lodówki a najlepiej na całą noc.
Moje śledzie były "próbowane" już w momencie połączenia z sosem. Były PYSZNE! Potrawę przyrządziłam z większej ilości śledzi i pieczarek. Dodałam też więcej octu. Reszta bez zmian.
Do gazety przepis przysłała pani Małgorzata Kwiatkowska z Krapkowic. Bardzo jej dziękuję.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz